Back to Holland! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Danny Graaf - WaarBenJij.nu Back to Holland! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Danny Graaf - WaarBenJij.nu

Back to Holland!

Blijf op de hoogte en volg Danny

05 Februari 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dat was het dan. Het is voorbij! Morgenochtend 11 uur vlieg ik naar huis en dan is het gewoon klaar. Heerlijk om te lezen dat het ongeveer -12 is in Nederland oftewel 47 graden kouder dan hier... Weken lang keek ik er weer naar uit om naar huis te gaan en om straks iedereen dan weer te zien maar op dit moment is dat wel het laatste wat ik wil, naar huis! Gelukkig heb ik de laatste 2 weken heerlijk genoten nadat mijn stage eindelijk was afgelopen maar dan nog wil ik liever niet naar huis. Het leven hier is gewoon zo relaxed en zoveel interessante dingen hier in de buurt die ik nog kan zien dat ik nog wel een tijdje zou willen blijven. Helaas komt aan alles een eind en kijk ik er ontzettend naar uit om iedereen weer te zien!

Aangezien mijn laatste verslag van vorig jaar is zal ook nog even vertellen over mijn laatste anderhalve maand hier! Eerst oud & nieuw, wat was dat een ziek feestje zeg!! Boven op een helicopterplatform met uitzicht over de hele stad, heel veel drank en veel leuke mensen. Dat was wel echt een avond om nooit te vergeten! Toen gingen natuurlijk mijn laatste 3 weken stage in die eigenlijk super snel voorbij gingen wat wel heel chill was omdat ik er best wel tegen op keek. Mijn laatste dag was dan ook zo voorbij, even gelunched met zijn allen en toen was het dan zo ver..afscheid nemen van iedereen. Ondanks dat me stage echt niet geweldig was en ik de mensen best oke waren op zijn tijd vond ik het toch wel lastig om daar de deur uit te lopen. Blijkbaar deed het me toch meer dan verwacht en heb ik toch een betere band gekregen met de mensen dan ik had verwacht. Het was dan niet altijd top maar ik heb daar toch ook wel Eem hoop leuke momenten gehad! Na mijn laatste stagedag natuurlijk een paar drankjes gedaan en na een leuke avond heerlijk 2,5 uur geslapen om met mijn meest frisse hoofd naar het vliegveld te gaan voor een tripje naar Bali!!

Op naar Bali! Eerste keer dat ik alleen ergens naar toe ging maar ik wist naar Noortje en Hedwig al op Bali waren natuurlijk.Na een vlucht van 3 uur kwam ik eindelijk aan op Bali, wat denk je, het regent gewoon keihard. Ik balen natuurlijk maar gelukkig toen ik door de douane en alles heen was kwam ik buiten en scheen de zon alweer heerlijk. Gewoon nog warmer als in KL, dacht dat ik na 6 maanden wel aan de warmte was gewend maar dat viel nog wel beetje tegen hahah! Eerste dagje in Kuta gelijk wezen surfen, dat was wel heel erg cool en ook veel moeilijker en zwaarder dan ik dacht! in de avond wilde Noor en ik even een drankje gaan doen na het eten en we hadden al gehoord dat je op je spullen moest passen maar dat ze gerold zou worden recht voor mijn neus had ik nooit verwacht..wat een k*tstad zeg! Veel te toeristisch, 100.000 plastic zakken in de zee en dan word je beroofd waar je bij staat. Heel snel vertrokken naar Ubud waar we echt prachtige rijstterassen hebben bekeken en naar het monkey forest zijn geweest waar de aapjes op je hoofd gingen zitten en overal rond rende! Erg leuk en na een dagje Ubud samen met Noor doorgegaan naar Uluwatu, bekend om het surfen. Na 1,5 uur taxi afgezet in een dorpje waarvan de taxi zei dat het uluwatu was. Wij betaald, taxi weg, lopen de hoek om en wat zien wij..Uluwatu 5KM. Flink genaaid dus maar oke, wij begonnen met lopen want met er komt vast wel een taxi voorbij. Na in totaal anderhalf uur gelopen te hebben, stukje mee hebben kunnen rijden met iemand, nog een keertje verkeerd zijn gelopen zijn we maar bij de eerste beste homestay naar binnen gelopen. Heel erg chill achteraf want ons huisje was prima en we hadden een heerlijk zwembad! Na nog 2 dagen daar gezeten te hebben helaas weer naar huis waar ik ook afscheid moest nemen van Noor. 5 maanden samen in een huis gewoond en is ze toch wel een beetje een kleine grote zus voor me geworden. Op naar KL om alles vast een beetje klaar te maken voor de dag erna, de jongens kwamen natuurlijk!!

Het was dan zo ver, weken al naar uitgekeken en daar stond ik dan op het vliegveld om ze te verrassen! Daar liepen ze dan, alsof ik ze gister nog gezien had maar oh wat was het fijn om ze weer in het echt te zien. Na een dagje KL vlogen we al naar Thailand om daar even heerlijk te gaan genieten op Koh Phi Phi. Eerst een avondje Phuket want vanaf daar ging de boot, wat alleen maar bestaat uit clubs met heel veel hoeren, niet zo heel interessant dus. S'middags aangekomen op Koh Phi Phi en wat lekker zeg. We hadden ons hostel op het strand met echt een super mooi uitzicht. Iedere avond lekker drankjes gedaan en overdag helemaal niks anders dan bakken op het strand. Nog een Tour gedaan waar we alle mooie stranden rondom de eilanden hebben gezien en ook het bekende Maya beach waar de film 'the beach' is opgenomen zijn we opgeweest! Koh Phi Phi is echt verschrikkelijk mooi en het was echt super chill om dat samen te kunnen doen met mijn vrienden!

Nu lig ik op mijn hotelkamer te wachten tot ik dan naar huis moet en zielig te zijn omdat ik niet wil maarja ik heb wel echt een ontzettend mooie tijd gehad! Alle mensen die ik heb ontmoet, alle tripjes die ik heb mogen maken, al het eten dat ik heb mogen proeven en gewoon alles wat deze 6 maanden me heeft gebracht was een geweldige ervaring! Van tevoren had ik nooit verwacht dat ik dit allemaal zou doen en ik ben dan ook heel blij dat ik dit heb kunnen doen! Mijn koffer zit dicht, waarschijnlijk te zwaar, tas staat klaar dus ik ben klaar om te vliegen!

Dit was ook meteen mijn laatste verslag tot dat ik weer een nieuwe reis ga maken wat ongetwijfeld gaat gebeuren want ik weet nu dat er zoveel mooie plekken nog zijn hier dus ik kom zeker nog een keertje terug in Azië!

Zie jullie gauw!!

  • 05 Februari 2015 - 17:34

    Wijmie:

    Lieve Danny, wat heb je weer een prachtig verslag geschreven. En wat begrijp ik het dat het afscheid nemen van KL dubbel is. Maar zoals je al zegt, je zal er vast en zeker nog een keer een reis naartoe maken en wie weet waar nog meer naar toe, het reislustige is nu in je boven gekomen.

  • 05 Februari 2015 - 18:21

    Natalie:

    Ogh neef, zit nu al bijna te janken!!
    Doet me goed om te lezen hoe graag je niet naar
    huis wilt!;-) zegt dat je echt heb genoten. Maar ik kan toch
    echt niet meer wachten om je die brasa te geven!!=P
    Gossie mikkie!! Ik zie je morgen!!
    Xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danny

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1150
Totaal aantal bezoekers 5861

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 07 Februari 2015

My internship in Malaysia

Landen bezocht: