Mijn eerste 2 weken in KL! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Danny Graaf - WaarBenJij.nu Mijn eerste 2 weken in KL! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Danny Graaf - WaarBenJij.nu

Mijn eerste 2 weken in KL!

Blijf op de hoogte en volg Danny

09 September 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ik zit hier nu 2 weken en heb het echt prima naar mijn zin. Al vanaf het moment dat ik aangekomen ben voelde ik mij gelijk wel thuis. Maar eerst mijn reis en het afscheid, toen ik zaterdag in de middag vertrok was ik nog aan het nagenieten van het geweldige feestje van de avond ervoor. Ik vond echt leuk om iedereen nog een laatste keer te zien ook al besefte ik totaal niet hoe het is om iemand zolang niet te zien maar ondanks dat heb ik toch wel wat traantjes gelaten die avond. Dat die zaterdagochtend mijn allerbeste vrienden mij nog even kwamen opzoeken vond ik ook echt heel tof van ze. Zaterdagmiddag 15:30 vlucht EK0148, dat was de vlucht die mij naar de andere kant van de wereld zou brengen, boarden om 14:15 dus na nog een drankje te hebben genomen was het afscheid daar. Het is dan toch heel raar om mensen die je zo lief hebt gedag te zeggen voor zo’n lange tijd. Na dat overleefd te hebben zat ik al met al pas na half 4 in het vliegtuig en stegen we na half 5 pas op maar verder was het wel gaaf om dan toch in het grootste vliegtuig ter wereld te zitten. De vlucht tot Dubai was helemaal prima en bij aankomst daar midden in de nacht kon amper geloven dat het 1 uur s ’nachts was. Het was daar zo megadruk en zo megagroot, ik keek mijn ogen uit. Ben daar maar even snel wat gaan eten waarna ik vrijwel direct door kon naar mijn andere vlucht die mij dan naar mijn eindbestemming KL zou brengen. Ik had 3 stoelen voor mijzelf dus heb heerlijk geslapen en was binnen no-time in KL. Vanaf daar moest ik met een trein naar KL Sentral (Treinstation) waar ik opgehaald werd! Na wat dingen geregeld te hebben in de taxi naar mijn appartement gelijk geconfronteerd met de taxi’s die niet helemaal voor mijn lengte zijn gemaakt en het gebrekkige Engels van sommige locals.

Na geïnstalleerd te zijn in mijn appartement ben ik samen met mijn huisgenootje Noortje en Roos, het meisje dat me had opgehaald naar Bukit Bintang gegaan, ‘de eetstraat’ van KL, waar ik gelijk een aantal andere Nederlandse studenten leerde kennen. Het was ook wel heel fijn om gewoon even met Nederlanders te kunnen zijn die hier al even zaten en mij de nodige dingen over KL konden vertellen. S ’avonds ook mijn 2 andere huisgenootjes ontmoet, Leontien en Paul dus nu was het huis eindelijk compleet. Ik was nog lekker weekje vrij dus ben maar on tour gegaan door de stad. Je verplaatst je hier door de stad vrijwel altijd met de LRT of de monorail, super handig en het is gewoon een metro maar dan in de lucht. Dus met de LRT naar Petaling Street, Chinatown gegaan. Het is de perfecte plek om jouw real copy merkspullen te halen. Wil jij nieuwe Nike’s, Beats koptelefoon of een nieuwe tas van Michael Kors dan is dit de place to be, want het is zoals ze zelf zeggen allemaal echt maar dan voor 10 euro! Verder ben ik ook naar de Batu Caves geweest, een groot gouden boeddha beeld met een erachter een trap omhoog naar indrukwekkend mooie grotten. De trap op zich is ook wel bijzonder want de aapjes springen in ‘t rond en het is ook opletten op je spullen maar je moet er een keertje geweest zijn als je in KL zit. Verder heb ik de hele week shopping malls bekeken en relaxed in ons zwembad.

Vanwege de nationale onafhankelijkheidsdag was iedereen maandag 2 september vrij en gingen we dus met een groep naar Pulau Pangkor, een eilandje aan de westkust van Maleisië. Ik ging zaterdagochtend met de bus en na een reis van 6 uur met bus, ferry en taxi kwam ik aan bij een mooi, rustiek guesthouse. Het zag er echt geweldig uit en voelde als de hemel op aarde haha, aangezien de rest vrijdags al was vertrokken vond ik de rest bij Coral Beach. Het mooiste strand van het eiland en dat was het ook zeker, het klopte tot in de details. De mooie zee, hangmatten en het café/restaurant aan het strand. De lichtblauw, beetje versleten kano die dan op de rand van het strand ligt maakt het plaatje helemaal af. Heerlijk weekend gehad met de groep en nog even uitgerust met de gedachte dat hierna het echte werk ging beginnen: stage!
Dinsdagochtend was het dan zover, eerste stagedag dus keurig gekleed naar mijn werk. Alle mensen op kantoor ontmoet en ook daar realiseer je even dat je in een land bent waar meer dan de helft van de mensen islamitisch is. Ik wilde een vrouwelijke islamitische collega een hand geven maar was even vergeten dat zij dat niet allemaal doen dus daar hing mijn hand dan haha, lekker ongemakkelijk allemaal. Verder het is het een klein kantoortje maar zijn het wel allemaal leuke mensen, eerste week prima overleefd ook al was het vaak wel saai omdat het tempo hier iets lager ligt en ik dus vrij snel met al mijn werk klaar was. Het is toch wel pittig om dan weekje van 9 tot 6 te werken en ik was ook wel echt blij met het weekend dat we natuurlijk goed gevierd hebben met 2 feestjes in Mutiara (ons appartementencomplex), uitgaan, uitbrakken, series kijken en sporten. Nu dus weer “keihard” aan het werk maar de leuke plannen voor het weekend zijn alweer gemaakt dus we hebben weer iets om naar uit te kijken!

Tot nu echt al heel veel gave indrukken gehad van het land, verschil tussen de nieuwe enorme luxe torens die hier uit de grond gestampt worden en de buurten waar eettentjes bestaan uit golfplaten. Ook al het verschillende eten is super lekker, Cheese naan & Butter Chicken zijn tot nu wel de absolute favorieten! Het is hier dus ook gebruikelijk om s ’middags en s ’avonds warm te eten dus wie ben ik om daar nee tegen te zeggen, misschien is er dan nog op hoop voor mij dat ik een beetje aankom dit half jaar! ;)

Selamat Tinggal!


  • 09 September 2014 - 09:43

    Natalie:

    Neefje!!<3
    Leuk verhaal mop!!
    Had t al vernomen op snapp maar wat heb jij t goed naar je zin!
    Fijn om te lezen. Ik zeg snel aanpassen aan t werkpemto daar!;-)

    Leuke mensen om je heen, helemaal super!
    Blijf genieten van alles!!
    Dikke kus!!


  • 09 September 2014 - 10:02

    Elske:

    Leuk om te lezen! Veel plezier nog xx

  • 09 September 2014 - 13:05

    Tante The:

    Zal toch niet gebeuren dat jij nog gaat groeien :-) Blijf lekker genieten neef.

  • 09 September 2014 - 16:39

    Miranda Gasseling:

    Super leuk om je zo te kunnen volgen, top dat je het zo naar je zin hebt.

    Mooie foto's ook. Heel veel plezier.

    Groetjes Miranda

  • 09 September 2014 - 19:51

    Madelon:

    Hoi!
    Ik ben opzoek naar iemand die wat zand (zakje) mee wilt nemen naar Nederland van het strand van Langkawi. Ik neem dit altijd mee maar ben het op mijn Reis vergeten. Ben jij toevallig in de gelegenheid dit te doen? Groetjes, Madelon

  • 19 September 2014 - 18:59

    Wijmie:

    Hey Danny fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. En dat werktempo daar zal je zeker aan moeten wennen, maar dat gaat vast goed komen.
    Geniet lekker van de dingen die je in de weekenden gaat doen en ben heel benieuwd hoeveel kilo er over een half jaar bij zit. :-)
    Dikke kus Tante Wijmie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danny

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 5858

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 07 Februari 2015

My internship in Malaysia

Landen bezocht: