Mijn beste beslissing ooit! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Danny Graaf - WaarBenJij.nu Mijn beste beslissing ooit! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Danny Graaf - WaarBenJij.nu

Mijn beste beslissing ooit!

Blijf op de hoogte en volg Danny

30 December 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Er zijn alweer ruim 4 maanden voorbij en ik mag nu ook echt zeggen dat ik hier gewoond heb volgens mijn huisgenoot. Het voelt inmiddels ook als een soort thuis. De cultuur, het eten en al het andere is zo gewoon geworden dat je af en toe vergeet dat je aan de andere kant van de wereld zit. Iedere dag heb ik ook wel even een momentje als ik over straat loop dat ik me even bedenk dat ik in Kuala Lumpur zit en niet in Amersfoort en hoe saai het wel niet was geweest als ik gewoon was thuisgebleven. Ik zou het ook iedereen aanraden om te doen, het zou eigenlijk verplicht moeten worden haha! Ik heb hier al zoveel dingen geleerd en gerealiseerd dat dit misschien wel mijn beste beslissing ooit was! Het is nu nog 5,5 week en ik heb echt super veel zin om iedereen weer te zien en weer naar huis te gaan maar ik ga het leven hier wel missen. Gelukkig is het nog niet voorbij en heb ik nog wat leuke dingen te doen! Over 3,5 week is stage al voorbij en dan is het ook nog maar een weekje tot de boys komen en we naar Koh Phi Phi gaan! Tussendoor heb ik nog 5 dagen die ik zo goed als zeker op Bali ga doorbrengen om daar te leren surfen! Tja je moet wat hè als je stage voorbij is! ;)

Afgelopen maand ben ik ook naar Singapore en Penang geweest. Singapore was heel erg leuk als ik niet teveel denk aan alle domme en bizarre dingen die ik heb meegemaakt. We hadden zoveel stomme dingen (met name ik) dat het teveel is om op te noemen. We gingen naar ZoukOut Festivalen het was heel erg vet! Na 2 nachten van 4 uur slaap gemiddeld was ik dan ook wel redelijk gebroken. Het festival was s'nachts dus overdag gingen we Singapore in om de toerist uit te hangen. De skyline van Singapore was heel erg cool om te zien en ook het uitzicht van Marina Bay Sands was bijzonder. Vet om te zien en ook apart allemaal omdat Singapore je totaal een ander beeld geeft van wat Azië werkelijk is. In Singapore is alles zo schoon en georganiseerd, de sfeer is zo westers dat ik eerder het idee had dat ik rond liep in Parijs dan in een Aziatische stad. Al met al heel leuk weekend gehad met een heel goed feestje!

Dat weekend erna ging ik naar Penang. Een eiland aan de westkust van Maleisië dat bekend staat om de overheersende chinese cultuur, al het lekkere eten en de streetart. Na een busreis van 6 uur kwamen we aan bij een mooi hostel wat overal lekker dichtbij zat. Zaterdags een hele bijzondere dag, na 4 maanden zat ik eindelijk weer op een fiets en oh wat was dat leuk. Nooit gedacht dat ik zo leuk vond om weer te fietsen! Met ons fietsje hebben we heel Georgetown doorgefietst en heel veel coole streetart gezien en op veel verschillende plekken lekker gegeten. Het was wel jammer dat het het hele weekend regende en daarom konden we op zondag niet echt op pad. Niet dat we daar geheel toe in staat waren na een iets te gezellig avondje uit waar ik voor de zoveelste keer weer eens werd lastig gevallen door shemales, ladyboys of wat ze dan ook proberen voor te stellen. Desondanks wel weer een heel erg leuk weekend gehad! Natuurlijk ook weer helemaal kapot waardoor ik op onze maandagochtend meeting half zat te slapen maarja moet kunnen toch! Na een week werken merk ik wel echt dat ik het weekend nodig heb om bij te komen en als je dan 2 weekenden achter elkaar weggaat is dat wel pittig maar je leert je weekend wel meer waarderen haha!

Vorige week stond kerst natuurlijk ook voor de deur. Dat was wel bijzonder, een kerstgevoel is ver te zoeken als je nog steeds in je korte broek rondloopt en behalve dan de super overdreven kerstversiering in shopping malls waar dan 5 kerstbomen van 10 meter staan naast elkaar en nog meer 'mooie' kerstversiering zie je op straat er verder niks van. Het bijzondere was ook dat op kerstavond iedereen ging aftellen naar 12 uur, alsof het nieuwjaar was werd er om 12 uur allemaal vuurwerk afgestoken en nog gekker waren de spuitbussen waar een wit zeepsopachtig schuim uitkwam waarmee ongeveer iedereen elkaar onder ging spuiten. Iedereen was ineens wit en als je ergens langs liep was de kans 100% dat je ook even bedolven werd onder het schuim. Werd het toch nog een witte kerst. Eerste kerstdag de hele dag in een mall doorgebracht zoals dat gebruikelijk is hier en s'avonds naar de film geweest. Het was wel echt anders en ik miste thuis echt wel even maar dit was ook erg leuk! Alleen ondanks dat Maleisië de meeste feestdagen heeft in de wereld vonden ze het nodig om 2e kerstdag daar niet bij te voegen dus ik heb lekker gewerkt! Helemaal top! Nu staat Oud & Nieuw alweer voor de deur en ik heb een tafeltje op een helicopterplatform/bar samen met wat andere mensen dus zolang het niet gaat regenen, wat het hier al een paar dagen non stop doet, hebben wij een van de mooiste uitzichten in de hele stad!

Iedereen alvast gelukkig nieuwjaar gewenst en tot snel!!





  • 30 December 2014 - 10:40

    Wijmie:

    Hey Danny, wat heb je weer een super leuk verslag geschreven. Als ik het zo lees zie ik je gezicht zo voor me hoe je reageert op de verschillende dingen, prachtig. Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat je naast je stage ook geniet van alle andere dingen die er te zien en te beleven zijn. Geniet van al die momenten, want die belevenissen en herinneringen blijven je altijd bij en pakt niemand je meer af. Nog een hele fijne tijd de laatste weken en ook voor jouw een fijne jaarwisseling, hoop voor je zonder regen, op het mooiste plekje van de stad.

    Een heel goed en gezond 2015 ook voor jouw.

    Dikke kus van je tante

  • 30 December 2014 - 11:05

    Mary Knul:

    Nou, dat is weer een mooi verhaal levensgenietende globetrotter! Had ik toch begrepen, dat je op stage was, maar je bent gewoon in een pretpark! Krijg je daar ook nog een beoordeling voor? Wat is het leven toch heerlijk voor je!
    Als je weer thuis bent, moet je al die verhalen, vergezeld van de foto's nog maar eens dunnetjes overdoen. Daar verheug ik me nu al op.
    Ik wens je nog een paar prachtige, gezellige, interessante en leerzame weken, en natuurlijk ook een goede jaarwisseling! Geniet nog met volle teugen zolang het nog kan!

    LIefs
    Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danny

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 5857

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 07 Februari 2015

My internship in Malaysia

Landen bezocht: