Bijna op de helft! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Danny Graaf - WaarBenJij.nu Bijna op de helft! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Danny Graaf - WaarBenJij.nu

Bijna op de helft!

Blijf op de hoogte en volg Danny

30 Oktober 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het is alweer eind oktober en dat betekent dat ik bijna op de helft zit! 2,5 halve maand alweer ook al is dat besef er totaal niet en ondanks dat de tijd vliegt lijkt nog 2,5 maand heeel lang te duren. Mijn vorige verslag is ook alweer een maand geleden dus tijd voor een kleine update!

Stage begint al iets interessanter te worden, mag steeds meer dingen doen en alles word ook steeds duidelijker en ik merk nu ook steeds meer de voordelen en de nadelen van werken in een klein bedrijf. Zo is het bijvoorbeeld heel leuk om de ene keer een opdracht te doen wat gaat over de marketing van ons bedrijf, de andere keer weer bezig te zijn met de administratie, de IT problemen mag oplossen (ook al weet ik daar bijna niks van) en ook word gevraagd om te helpen bij het selecteren van nieuwe interns. Zo zie ik dus van alles wat en onbewust leer ik toch wel veel verschillende dingen. Het heeft ook wel zijn nadelen maar dat zijn vooral zaken die vooral door de cultuur hier komen. Deze week mocht ik ook nog even voor loodgieter spelen toen we lekkage hadden, of ik even met plastic en ducktape een creatieve oplossing kon verzinnen om het gat tijdelijk te dichten en het water normaal te laten afvoeren. Dat soort dingen maakt het ook wel weer grappig.

3 weken geleden ben ik samen met 2 andere jongens naar de Perhentian Islands geweest oftewel het paradijs op aarde. Hele mooie stranden met helder blauw water, leuke hutjes op het strand waar je kon eten. Heel relaxed weekend gehad! We gingen vrijdagavond met de bus waar we 9 uur in hebben gezeten en aangezien die bussen hier op Aziatische lengte zijn gebaseerd wat ongeveer een halve meter korter is dan ik ben zat ik heel comfortabel maar na ook nog een halfuurtje op de boot kwamen we om 9 uur s’ochtends aan op de Perhentians. Na een paar uurtjes relaxen op het strand een hele leuke wandeling gemaakt naar de top van de berg waar we echt een geweldig mooi uitzicht uit hadden. Door de jungle heen gelopen waar we een varaan van 2,5 meter groot tegen kwamen, altijd gezellig! S’avonds zijn we naar een barretje geweest op het strand, tafeltjes in het zand met fakkels eromheen en ook nog een vuurshow, erg leuk! Dag erna zijn we wezen snorkelen, heel erg cool! We hebben zeeschildpadden gezien, haaien en allemaal gekke vissen met heel veel kleuren! Was heel erg gaaf! Verder nog heel chill weekend gehad en gelukkig hadden we een vlucht terug , al hadden we wel even onze twijfels toen we een vliegtuig met propellers zagen staan maar blek prima vlucht. Voor 15 euro hadden we een vlucht, mochten 20 kilo bagage meenemen, kregen een bekertje drinken en nootjes. Beste service ooit haha!

Aflopen weekend ben ik ook naar bruiloft geweest van iemand van mijn werk. Ze is moslim en het is was heel leuk om daar bij te zijn en ook grappig om te zien hoe verschillend het is vergeleken met Nederland. Hier werd midden in een wijk een lange tent op straat gezet, hele tent word versierd en er is allemaal eten want iedereen mag komen lunchen. De hele buurt is er ook bij betrokken want die zijn allemaal eten aan het maken en ongeveer het hele dorp word uitgenodigd. Het maakt niet uit hoelaat je binnen komt lopen, iedereen is er ongeveer 2 uurtjes. Eet even wat, gaat met ze op de foto en daarna kun je gaan wanneer je wilt! Voor in de tent staat dan een klein podium met een bank waar zij dan met zijn 2 zitten, heel erg mooi versierd allemaal. Heel erg leuk om keertje bij te zijn geweest!

Verder probeer ik ieder weekend een beetje de toerist uit te hangen door ergens naar toe te gaan in de stad. Ik ben bij een koffiebar geweest en ik heb ook de nationale moskee hier bezocht. Je zit hier al heel snel een dagje in het zwembad, wat ook heel lekker is maar nu ik hier toch ben hè laat ik dan maar wat leuke dingen bezoeken!

Volgende week komt papa al, heel veel zin in! We gaan een hoop leuke dingen doen en hij is jarig als wij naar Langkawi gaan dus dat gaan we even goed vieren! November word dus zeker een leuke maand! Deze week ook gehoord dat Brian, Tim en Jason mijn allerlaatste week hierheen komen en we samen terug vliegen, heel erg vet!

Kan niet wachtenn, groetjess!

Hier een link met een aantal foto's: https://picasaweb.google.com/107002319959803933271/Maleisie?authuser=0&feat=directlink

  • 30 Oktober 2014 - 07:29

    Angelique Blom-schimmel:

    leuk om te lezen Danny, en wat een heerlijke vooruitzichten, geniet ervan, knuffel van een oud wijf, Gr liek

  • 30 Oktober 2014 - 08:27

    Wijmie:

    Hey Danny wat fijn om te lezen dat het op je werkplek ook al wat leuker gaat worden. En inderdaad veel verschillende klusjes doen in klein bedrijf is ook wel leuk. Lekker op je cv

  • 30 Oktober 2014 - 08:35

    Wijmie:

    Nou de helft van mijn verslag is weggevallen.

  • 30 Oktober 2014 - 10:05

    Paul:

    Leuk om te lezen Danny!

  • 05 November 2014 - 20:24

    Je Tantetje:

    Hey handyman,

    Lekker bezig!

    Leuk om te lezen hoe je geniet en morgen pappie op bezoek.
    Geniet ervan saampjes en maak er een leuke verjaardag van.

    Dikke kus van je tantetje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danny

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 5854

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 07 Februari 2015

My internship in Malaysia

Landen bezocht: