3 maanden alweer! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Danny Graaf - WaarBenJij.nu 3 maanden alweer! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Danny Graaf - WaarBenJij.nu

3 maanden alweer!

Blijf op de hoogte en volg Danny

25 November 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Jaja ik zit er alweer 3 maanden, ik ben officieel over de helft. Dat betekent ook dat over 73 gewone dagen ik al in het vliegtuig terug zit. Dat zijn 41 werkdagen, 2 public holidays en 30 vrije dagen. Weekendjes weg, kerst, oud & nieuw, feestjes, drukke weken op stage, vrienden die komen. Het klinkt heel gek maar ik denk dat voordat ik het door heb ik alweer terug ben in dat ijskoude Nederland. Stiekem kijk ik er al wel naar uit maar gelukkig duurt het ook nog wel even. Eerst maar even over de afgelopen weken!

Papa was in Kuala Lumpur!! Het was heel leuk dat pa er was, zoveel leuke dingen gedaan samen en was heel leuk om hem te kunnen laten zien waar ik 6 maanden doorbreng en ook te laten zien op wat voor mooie plekken ik kom. Toen pa aankwam op vrijdag heb ik natuurlijk eerst mijn favoriete eten laten proeven bij mijn vrienden van de Butter Chicken tent! Bij een rondleiding horen natuurlijk ook de skybars en barren dus zijn wij bij Marini's on 57 geweest, waar we ongeveer op 300 meter hoogte en 50 meter naast de Petronas towers genoten van het uitzicht over de hele stad en ons biertje die ons niet minder dan 9 euro kostte (per stuk). Het was wel gaaf, daarna nog even de barstreet en geweest waarna we de volgende dag naar Cameron Highlands gingen. Na een busreis van 5 uur ipv 3,5 door modderstromingen en bomen op de weg kwamen we s'avonds aan bij een hostel waar we gelijk meegevraagd werden naar de Junglebar. Heel gezellig biertje gedaan met allemaal andere reizende mensen! S'ochtends een tour gedaan, tussen de theeplanten gelopen, het mossyforrest gezien en nog wat leuke dingen en afgesloten met een lekker kopje thee natuurlijk! S'avonds weer teruggegaan naar Kuala Lumpur en na nog een dagje de stad bezichtigen mocht ik weer 3 dagen aan het werk.

Vrijdags was papa jarig dus zijn we de avond daarvoor al begonnen dat te vieren met natuurlijk een paar drankjes in de reggaebar! Vrijdags moesten we wel op tijd op want we vlogen naar Langkawi, een heel relaxed eiland met leuke stranden en veel leuke dingen om te zien. In het vliegtuig papa verteld dat ik een verrassing voor hem had en het enigste wat hij wist was dat hij zaterdag om 7 uur naast zijn bed moest staan. Na een chille avond op het strand met een biertje en een waterpijp en natuurlijk veel te laat naar bed zaten we om 7 uur bij het ontbijt. Papa had na wat misleidende aanwijzingen een tas met kleren ingepakt en dacht dat we een mangrove tocht gingen doen en vieze dingen gingen eten. Nou mooi niet dus, wij gingen naar het heerlijke Koh Lipe in Thailand. Na een uurtje met de boot vanaf Langkawi kwamen wij aan bij het witste strand en de meest heldere zee die ik ooit heb gezien en om het af te maken verbleven wij in een bamboohutje met een hangmat op onze veranda en mooi uitzicht op zee! S'middags samen een snorkeltocht gedaan, s'avonds lekker gegeten en daarna genoten van een heerlijke thaise massage (Nee, geen happy ending) en voor de verandering afgesloten met een paar biertjes bij verschillende barretjes op het strand! Gelukkig gingen we de volgende ochtend al weg want iedere keer over dat strand lopen met je handen voor je ogen omdat als de zon schijnt je zo'n last van je ogen hebt omdat het zand de zon teveel weerkaatst is ook geen pretje! First world problems enzo!;) Na terugkomst op Langkawi scootertje gehuurd waarmee we het eiland hebben verkend, watervallen gezien, nog meer mooie stranden, aapjes bekeken en op het hoogste punt van het eiland geweest en s'avonds nog maar eens een lekker biertje op het strand gedaan. Na een hele gave 12 dagen de cirkel weer rond gemaakt en afgesloten bij de butter chicken tent waarna pa s'avonds weer terug vloog naar huis. Eindelijk weer rust, love you pa!;)

Op stage inmiddels ook alweer op 2/3 en het gaat eigenlijk best wel lekker! Boek veel vooruitgang met mijn opdrachten en heb het prima naar mijn zin. Afgelopen vrijdag ook met hele bedrijf wezen bowlen wat heel erg grappig was, het geluid wat de kinderen in de ballenbak produceren in de IKEA is er niks bij en de teams werden ook allemaal vernoemd naar strips en actiehelden en zo was ik Naruto uit de Japanse manga serie en heb ik verloren van de Ninja Turtles en de Power Rangers haha!

In mijn vrije tijd ben ik weer wat vaker aan het voetballen. Nu wat leuke groepen gevonden waar ik met mensen uit allerlei verschillende landen en verschillende niveau's voetbal. Verder natuurlijk op vrijdag eigenlijk altijd wel een drankje doen in Changkat (de barstreet) en vooral ook lekker rustig aan zodat ik weer een beetje bijkom van die geweldig lange werkweken. Of ik school mis? ABSOLUUT! Nee ik heb het geweldig naar mijn zin en ik weet zeker dat ik het leven hier ook wel zal gaan missen. Aankomende maand nog naar Melakka en Penang en in het nieuwe jaar zullen we wel weer zien!

Voor nieuwe foto's kijk even op facebook of via deze link: https://plus.google.com/photos/107002319959803933271/albums/6075832744121841537

Groetjess





  • 25 November 2014 - 20:13

    Wijmie Geerdes:

    Hey Danny, wat fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt en dat je hebt genoten van de tijd dat je pa er was. Fijn om te lezen wat voor mooie dingen jullie samen ondernomen hebben en leuk om het via de social media te kunnen volgen en van de foto's te genieten. En ja, de tijd gaat zeker snel voorbij op deze manier. Nu de december maand met allerlei gezellige dagen, zal ook wel bijzonder zijn Kerst in warmere temperatuur. En volgens mij ga je dit jaar ook wel meedoen met de Nieuwjaarsduik

  • 25 November 2014 - 20:17

    Tantetje:

    Hoi neefje,

    Geweldig om te lezen dat je pa en jij een mooie tijd hebben gehad. De foto's waren ook heel erg mooi.
    Super.
    Dikke kus van ons en een vette lik van Tom

  • 25 November 2014 - 23:28

    Antonet (Toon):

    Ha Danny,

    Met een grote glimlach heb ik weer jouw verhaal zitten lezen, wat vertel je dat toch allemaal leuk man!
    Het is geweldig om te lezen en te zien op je foto's wat je daar allemaal doet, ziet en meemaakt.
    De foto's van jou en die "ouwe gek" zijn fantastisch, leuk om te zien wat jullie allemaal gedaan hebben en dat jullie ook echt genoten hebben van de tijd samen.
    Geniet nog maar lekker de laatste 73 dagen, hier hebben we alweer de eerste nachtvorst gehad, hebben we autoramen mogen krabben maar ook weer heerlijk boerenkool met worst gegeten :-)

    Lieve groet van Toon enzooooooooooooooo, xxx

  • 26 November 2014 - 13:57

    Mary Knul:

    Hoi Danny,
    Dat was leuk om te lezen! Ik zat me bijna af te vragen of dit nou een stageplek is of een heerlijke, bijzondere, exotische en spannende vakantie! (Geintje). Dat was natuurlijk hartstikke leuk om je vader al dat moois te laten zien, hij de toerist en jij de inmiddels ingeburgerde stagiaire. Jullie hebben echt geweldige dingen gedaan! Om nooit te vergeten, zulke fantastische herinneringen. Ik moet nog kijken of ik via die link van jou foto's kan zien, want zoals je weet heb ik geen facebook. Als dat niet lukt, kijk ik wel bij mama, maar ja die is natuurlijk ook altijd druk.
    Ik mis je natuurlijk wel, en hopelijk is dat wederzijds? Maar ik wens je nog een hele fijne tijd daar met vele leuke belevenissen!

    A hug from your granny!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danny

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 5851

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 07 Februari 2015

My internship in Malaysia

Landen bezocht: